Wycieczka integracyjna klasy 1e!

W dniach 17-18 października 2022 r. uczniowe klasy 1e wraz z wychowawcą panem Andrzejem Kamińskim oraz panią pedagog Olgą Stępień uczestniczyli w wycieczce integracyjnej do Poznania.

Pierwszym etapem naszej eskapady było zwiedzanie miasta z przewodnikiem. Rozpoczęliśmy spacer od Ostrowa Tumskiego – najstarszej części Poznania, a skończyliśmy na Starym Rynku.

Tu też o godzinie 15.00 mieliśmy okazję zobaczyć na miejskim ratuszu poznańskie koziołki. Po pokazie nastał czas na związane ze stolicą Wielkopolski smakołyki. W Muzeum Rogala dowiedzieliśmy się w jaki sposób powstają świętomarcińskie wypieki, a nawet sami spróbowaliśmy piekarskich zdolności. Rogale były pyszne, ale nastał czas, kiedy trzeba było pojechać do hotelu. Tam po smacznej kolacji spotkaliśmy się w sali konferencyjnej. Wszyscy bawili się wyśmienicie, bo każdy zaangażował się w zadania powierzone grupom. Śmiechu było, co nie miara i najważniejsze- zobaczyliśmy, że naprawdę jesteśmy zgraną klasą.

Drugi dzień rozpoczęliśmy wspólnym śniadaniem. Następnie udaliśmy się do Centrum Szyfrów Enigma, gdzie mogliśmy poznać sposoby utajniania informacji na przestrzeni dziejów oraz historię złamania słynnej „Enigmy” przez poznańskich matematyków.

Wracaliśmy w deszczu do domu, szczęśliwi, że poprzedniego dnia dopisała pogoda i humory. Te ostatnie towarzyszyły nam do końca wycieczki i mamy nadzieję, że pozostaną z nami na długie jesienne wieczory.